fredag 24 februari 2012

En liten, liten mössa...

När jag såg detta tyg så kunde jag inte motstå det, jag köpte det för att sy en sommartröja till mig.
Detta fick dock vänta då jag bara var tvungen att provsy en liten hjälmmössa. Jag hade ett gammalt Burdamönster som jag sytt efter för 10år sedan. Tog detta och minskade sömnmånen lite så jag tror denna storlek passar ganska bra till en nyfödd, omkretsen på mössan är ca 37cm. Eftersom att jag inte har någon liten så fick dockan Tito agera modell.

Jag sydde denna för några dagar sedan och med tanke på gårdagens och dagens prinsessyra så kände jag att det var rätt tillfälle att visa en liten tjejig bäbismössa :)

Material: Svamptyg och röd bomullstrikå från Ohlssons.

Mönster: Budra från 2001.

Bra: Den blev så söt!! Precis så där karamellig som jag hade hoppats på :)

Dåligt: I min iver så glömde jag att sy fast en namnlapp. Och att jag inte har någon att använda den på förstås ;)



2 kommentarer: