måndag 2 januari 2012

Julklappar

Nu hoppas jag att alla har öppnat sina julklappar, för nu visar jag en del av dem.
Till brorsbarnen blev det en tröja till F 7år och en kjol till A 4år.
Den långärmade tröjan är inga konstigheter med, monstertyg från Stoff och Stil, kantad med ljusgrått för ett litet lagom bryt i färgerna.
Grabben fyller 8år denna vecka så förhoppningsvis ska det bli ett par matchande byxor sydda och skickade i tid :)

Kjolen är sydd i den underbara babycoorden jag tidigare visat. Jag kantade med rosa prickig snedslå i nederkant.
När min dotter var liten ville jag inte ha rosa på henne, det var mycket rött och blått. Body och byxor, inte många klänningar.
Men nu har jag helt snöat in på tunikor, klänningar, rosa volanger, rysch och pysch... man skulle ha en liten tös igen bara för att få sy lite sånt ;)
Tur det finns lite töser runt mig som jag får sy åt!!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är underbart med hemsydda barnkläder. De är mycket finare och roligare än de som går att köpa. Bra jobbat :)

    SvaraRadera
  2. Fina julklappar! Tänk vad bara lite kantband kan göra, som pricken över i:t.
    Gott nytt sy-år!

    SvaraRadera
  3. fina klappar! jättesnygg tröja!

    SvaraRadera
  4. VÄLDIGT uppskattade julklappar!!! :)
    Tusenfallt tack!!! :)

    SvaraRadera