måndag 30 januari 2012

Danskläder

Nu när vårterminen började lovade jag dottern nya danskläder. Det skulle förstås stå Dansare och hennes namn på tröjan... Jag sydde tröjan i badlycra och det ett material man inte ska stryka så varmt på. Detta i kombination med att jag strök på glitterfilm som ska strykas fast på högsta värme gjorde det hela lite krångligt :)
Jag förstörde ett bakstycke men klarade det andra. Framstycket blev lite fult av strykjärnet men det syns inte så mycket i verkligheten som på bilden så dottern okejade det.
Nästa gång ska jag avända glitterfilmen på vanliga bomullstyger :)

Material: Badlycra från Ohlssons, glitterfilm från Otygligt.

Mönster:  Eget

Bra: Att jag lyckades stryka fast bokstäverna trots den värmekänsliga badlycran. Att det blev klart till första danslektionen och förstås att dottern blev nöjd.

Dåligt: Att det blev lite försört även på framstycket..samt att det tog en stund till när jag var tvungen att göra om bakstycket. Rita, och skära ut bokstäver tar alltid längre tid än jag tror...


Bilderna är verkligen jättedåliga och tröjan inte pressad,
men jag ville inte arbeta med strykjärnet mer än nödvändigt.


4 kommentarer:

  1. Hej! Har kollat din sida...åh vad duktig du är på sömnad! Jättefina kläder! hälsningar kusin Christina

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket jobb, tycker det ser jättefint ut!

    SvaraRadera
  3. Christina: Vad kul att du hittat hit! Men hur har du hittat mig? Det var inte igår vi hördes :)

    Anki: Ja, lite piller är det med att klippa och skärna ut bokstäverna :)

    SvaraRadera
  4. ah, vad coolt! Min dotter vill ha "blanka tights" och då passar väl baddsräkttyg bra kanske?! Snyggt utskuret, ser väldigt glittrigt och fint ut =)

    SvaraRadera